Recenzja gry POW!
2018-11-05
pow «dźwięk ciosu / kolizji»
za słownikiem onomatopei
Serdecznie polecam.
Kamil „Sythriel” Pruski
za słownikiem onomatopei
Muszę przyznać, że jestem pełen podziwu dla doktora Reinera Knizii. Znaczna część jego gier reprezentuje sobą zaskakująco wysoki poziom, a ma ich na swoim koncie ponad dwieście. POW! jest jedną z nich. Zapraszam do recenzji!
PODSTAWOWE INFORMACJE
W POW! może zagrać od 2 do 5 osób. Sugerowany minimalny wiek graczy to 8 lat.
Przewidywany czas rozgrywki wynosi 20 minut. Gra ujrzała światło dzienne w 2016 roku dzięki wydawnictwu Gigamic.
WYGLĄD
POW! to niewielka gra kościana traktująca o komiksach superbohaterskich. Oprawa graficzna stoi na wysokim poziomie. Ilustracje są kolorowe i mają charakterystyczny styl. Przedstawieni na nich superbohaterowie i superzłoczyńcy przyprawili mnie o uśmiech na twarzy. Mamy tutaj mężczyznę kota atakującego włóczką czy człowieka ślimaka obrzucającego oponentów śluzem. Gra nie traktuje się do końca poważnie i jest to zaleta.
ZAWARTOŚĆ
W niedużym, ale estetycznym opakowaniu znajdziemy:
-
12 kafelków superbohaterów
-
12 kafelków złoczyńców
-
5 naprawdę solidnie wykonanych kości
-
wielojęzykową instrukcję
-
uroczą ilustrację ukrytą po wewnętrznej stronie wieka :)
ROZGRYWKA
W POW! gracze wcielają się w twórców komiksów. Każda dobra historia musi mieć zarówno bohaterów jak i czarne charaktery. Uczestnicy będą podczas gry tworzyć nowe postaci i podkradać pomysły od konkurentów. Czytelnicy mają wybredne gusta i każda z postaci, która pojawi się na kartach komiksu zostanie odebrana w inny sposób. Wpłynie na otrzymane na koniec gry punkty.
-
Przygotowując grę należy rozłożyć kafelki bohaterów i złoczyńców w dwóch osobnych rzędach.
-
W swojej turze gracz rzuca wszystkimi kośćmi do trzech razy.
-
Po każdym rzucie gracz może odłożyć jedną z kości i zachować jej wynik.
-
Gracz może przerwać rzucanie kośćmi w dowolnym momencie, ale wynik trzeciego rzutu jest zawsze ostateczny.
-
Na kościach znajdują się cztery symbole: niebieskie tarcze, pomarańczowe czaszki oraz niebieskie i pomarańczowe dymki.
-
Gracz zabiera kafelek bohatera jeżeli uzyskał przynajmniej jedną tarczę. Ilość wyrzuconych tarcz wskazuje, którego bohatera należy zabrać (licząc od początku rzędu).
-
Gracz zabiera kafelek złoczyńcy jeżeli uzyskał przynajmniej jedną czaszkę. Sytuacja analogiczna do powyższej.
-
Zebrane kafelki układa się przed sobą na dwóch stosach, po jednym dla bohaterów i złoczyńców. Podczas gry nie można ich przeszukiwać.
-
Jeżeli gracz wyrzuci trzy dymki danego koloru to może zabrać od innej osoby pierwszy z góry kafelek ze stosu odpowiadającego kolorom dymków.
-
Jeśli gracz wyrzuci cztery dymki tego samego koloru to może zabrać dowolny kafelek z danego stosu.
-
Jeśli wynik rzutu pozwala na wykonanie więcej niż jednej akcji gracz wybiera, którą z nich chce wykonać.
-
Jeśli wynik rzutu nie pozwala na wykonanie żadnej akcji to gracz musi zabrać z rzędów kafelek z najniższym wynikiem.
-
Gra kończy się w momencie kiedy wszystkie kafelki zostaną zabrane z rzędów.
-
Jeżeli na końcu gry, któryś z graczy ma więcej bohaterów niż złoczyńców to musi ich się ich pozbyć. Odrzuca kafelki tak długo, aż będzie miał tyle samo bohaterów co złoczyńców. W komiksie musi panować równowaga!
-
Wygrywa gracz, który zdobędzie największą ilość punktów.
MOJA OCENA:
Sięgając po POW! trzeba mieć świadomość, że jest jest to prosta gra typu "push your luck". Każdy gracz sam decyduje jakie akcje podejmie na podstawie wyników na kościach, jednak w ostateczności wszystko zależy od szczęścia. Należy jednak pamiętać, że POW! nigdy nie miało być grą skomplikowaną. Za cenę losowości oferuje krótką, kolorową i niewymagającą rozrywkę. Doskonały tytuł kiedy chcecie się rozluźnić przed rozpoczęciem kolejnej kilkugodzinnej rozgrywki w – tu wstaw swoją ulubioną długą grę – lub po prostu kiedy chęć pogrania nie koresponduje z ilością posiadanego przez Was czasu. :)
Serdecznie polecam.
Kamil „Sythriel” Pruski
Pokaż więcej wpisów z
Listopad 2018