Najlepsze gry planszowe i karciane na Halloween
Zapomniana okolica. W oddali słychać trzepot skrzydeł kruka, a pod nogami miałczy wychudzony kot. Gęsta mgła powoli opada, ukazując mosiężną, zardzewiałą bramę. Zaczyna wiać silny wiatr i suche konary drzew wydają złowrogi dźwięk. Drzwi starego domu otwierają się ze zgrzytem, a za nimi ukazuje się para nieznośnych zombi. Pochyla się nad kociołkami, w których bulgocze trucizna...
Amerykańska moda na świętowanie Halloween z roku na rok zyskuje w Polsce coraz większe grono wielbicieli. Proponujemy kilka gier, które idealnie nadadzą się na przerażający wieczór w gronie znajomych. Znajdzie się także coś dla młodszych graczy, którzy lubią harce z przyjaznymi duszkami.
Zapraszamy do świata duchów, zombi, magicznych wywarów i tajemniczych historii.
Gry z dreszczykiem
Zombi! Ratuj się kto może!
Gry karciane przydadzą się w rozkręceniu niejednej imprezy. Na przyjęciu z okazji Halloween świetnie sprawdzi się gra Zombi! Ratuj się kto może! Ta karcianka, mimo przerażającego tytułu, wywołuje salwy śmiechu, bo jak tu zachować spokój, gdy patrzy się na kartę z parasolką, która jest w stanie wykończyć latającego zombiaka lub na kartę z myszą, przed którą ucieka zombi w bikini…
Gra Zombi! Ratuj się kto może! zawiera 63 karty, które dzielą się na dwa rodzaje – z białym tłem, reprezentujące przedmioty ochronne oraz z czarnym tłem, przedstawiające zombi. Uczestnicy otrzymują po 4 karty i od tej pory muszą odpierać ataki zombi oraz otaczać się przedmiotami ochronnymi. Gracz, który jako pierwszy zgromadzi wokół siebie pięć przedmiotów ochronnych, zostaje uratowany i wygrywa. Jeśli jednak zostanie ugryziony przez pięć zombiaków, zamienia się w jednego z nich i wstępuje w szeregi atakujących żywych trupów. Wtedy dopiero zaczyna się prawdziwie przerażająca walka o przetrwanie!
Czarne historie
Bestsellerowa seria Czarnych historii to zadadki zawierające intrygujące i momentami mrożące krew w żyłach opowieści. Ze względu na swą formę wspaniale nadają się na urozmaicenie przerażającego wieczoru w gronie znajomych. W grze może brać udział nawet do 15 osób, których zadaniem jest wspólne zadawanie pytań i szukanie wyjaśnień dla najbardziej zaskakujących wydarzeń przedstawionych na poszczególnych kartach.
Gracze przenoszą się w świat brutalnych zbrodni i intrygujących nieszczęśliwych wypadków. Spośród uczestników wybiera się tak zwanego mistrza tajemnic, który zna opowieść i musi odpowiadać na wszystkie pytania. Taka osoba bierze kartę ze stosu, odczytuje na głos historię znajdującą się z przodu karty i pyta: dlaczego?
Zadaniem pozostałych jest zadawanie pytań, tak by dojść przyczyn przedstawionego wydarzenia. Mistrz tajemnic na zadawane pytania może odpowiadać jedynie TAK lub NIE. To wymusza zadawanie odpowiednich pytań i uruchamia drzemiące w graczach pokłady wyobraźni i pomysłowości.
Czary mary i ważenie eliksirów
Magiczny labirynt
Ciekawscy uczniowie magii przemierzają niezwykły labirynt. Wszyscy stają przed ważnym zadaniem – odnalezieniem magicznych symboli. Przeszkadzają im w tym starsi magowie, którzy od czasu do czasu żartują sobie z młodszych kolegów. Od 2 do 4 graczy przeciera oczy ze zdumienia, co rusz napotykając na blokujące im przejście ściany. Drogi zostają zamknięte przy pomocy czarów, a zadaniem młodszych magików jest odnalezienie ukrytego przejścia. Każdy stara się przemierzyć magiczny labirynt swoim pionem i jako pierwszy zebrać 5 symboli. Z labiryntu nie zawsze udaje się wyjść od razu. Często długo szuka się przejścia, podejmuje kolejne próby, a dopiero po jakimś czasie można znaleźć właściwą drogę. Gra Magiczny labirynt pozwala ćwiczyć spostrzegawczość i koncentrację. Gra uczy również, że nie można się poddawać, a wytrwałość w działaniu przynosi zwykle zamierzone efekty.
Trucizna
Wiele osób lubi opowieści o wiedźmach i czarownikach, którzy sporządzali magiczne wywary i trucizny, czy to na zamówienie nieszczęśliwie zakochanych, czy by sprowadzić na swoich wrogów straszną zemstę. Zaglądając do pudełka z grą Trucizna, gracze mają okazję przenieść się do świata, w którym wyrób magicznych eliksirów rozwija się w najlepsze.
Od 3 do 6 osób wciela się w role alchemików. Ich zadaniem jest uwarzenie trującego naparu, który zapewni im miejsce wśród największych mistrzów alchemii. Rozgrywka składa się z kilku rund. Uczestnicy kolejno wrzucają karty eliksirów do wybranych kociołków, uważając przy tym, aby ich zawartość nie wykipiała. Jeśli gracz sprawi, że suma wartości kart znajdujących się w kotle przekroczy 13, musi zabrać wszystkie Zmniejsza wtedy swoje szanse na zwycięstwo, ponieważ chodzi o to, aby mieć jak najmniej punktów. Komu uda się uniknąć trucizny i uodpornić na działanie szkodliwych eliksirów, zostanie zwycięzcą.
Dla młodszych duchy, czary i zagadki o upiorach
Białe i fioletowe historie
Trochę starszym dzieciom, zwłaszcza tym, które organizują przyjęcie Halloween dla swoich szkolnych znajomych, polecamy Białe historie oraz Fioletowe historie. Są to zestawy 50 strasznych zagadek, które rozwiązywać mogą już ośmiolatkowie.
Podobnie jak w wersji dla dorosłych, gracze wybierają spośród siebie jedną osobę, która będzie odczytywała zagadki, odpowiadała na pytania i prowadziła całą zabawę. Pozostali uczestnicy muszą wybadać, dlaczego przedstawiona w zagadce sytuacja zaistniała.
Zarówno w Białe historie jak i w Fioletowe historie może grać nawet do 15 osób, więc jest to idealny sposób na integrację uczestników. Dodatkowo rozwija wyobraźnię dzieci, które zadając odpowiednie pytania, dochodzą przyczyn intrygujących wydarzeń.
Baba Jagna i zaczarowany las
Dzieciom w halloweenowy wieczór można zaproponować wyprawę do tajemniczego lasu, by pomoc zwariowanej czarownicy, która pogubiła bardzo ważne dla niej przedmioty, takie jak różdżka, kociołek czy księga czarów. Baba Jagna i zaczarowany las jest to gra, w której dzieci wcielają się w zamieszkujące go małe gnomy i odwiedzają zaczarowany las. Gracze poruszają ruchomą planszą, by umożliwić tytułowej Babie Jagnie przemieszczać się po lesie. Planszę można lekko docisnąć w każdym z narożników, pochylając ją w danym kierunku i przesuwając czarownicę.
W grze Baba Jagna i zaczarowany las może uczestniczyć od 2 do 5 graczy w wieku od 6 lat, którzy tworzą dwuosobowe, zmieniające się co turę drużyny. Na planszy znajdują się magiczne przedmioty zgubione przez czarownicę, stare drzewa, a także jaskinie gnomów i małe sadzawki. Czarownica musi uważać, aby podczas wędrówki przez zaczarowany las nie zawadzić kapeluszem o korony drzew, czy nie wpaść do jakiejś dziury.
Wieża duchów
Wieża duchów jest kooperacyjną grą dla całej rodziny łagodnie wpisującą się w klimat duchów i strachów. Zadaniem graczy jest odnalezienie małych duszków i położenie ich do łóżek, zanim zegar wybije godzinę dwunastą. Nie ma chwili do stracenia, bo o północy zaczynają straszyć dorosłe duchy... Wszyscy gracze współpracują, by odnaleźć po trzy duchy w każdym z kolorów. Wszyscy trenują pamięć, a przy tym się świetnie bawią.
Gra w zasadach przypomina klasyczne memo jednak jest od niego nieco trudniejsza, bo tu należy znaleźć po 3 pasujące elementy. Każda pomyłka kosztuje graczy cenne minuty z czasu jaki został do północy. Więc trzeba być uważnym i się śpieszyć.